Kyaw Thu - FFSS Yangon Activity,


ေမ်ာက္ဖိုးစိန္ေလးလိုေတာ့ မကႏိုင္ေတာ့ၿပီ
ေက်ာ္သူ
မတ္လ ၂၈၊ ၂၀၁၃



မိတၳီလာတြင္ ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္ ၂၄.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ နာေရး ကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ တာဝန္ရိွသူအခ်ိဳ႕တို႔မွ သြားေရာက္၍ ကူညီအားေပးစကား ေျပာၾကားသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္ (ေက်ာ္သူ)ႏွင့္ အသင္းသူ/သားအခ်ိဳ႕သည္ ယခင္ကတည္းက လူမႈေရးပရဟိတ ေဟာေျပာပြဲမ်ား လာေရာက္ေဟာေျပာေပးရန္အတြက္ ႀကိဳတင္ခ်ိ္တ္ဆက္ထားမႈေၾကာင့္ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔သြား ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အား ဖိတ္ၾကားထားေသာ ျပည္ၿမိဳ႕ဝန္းက်င္ရိွ ေပါင္းတလည္၊ ေရႊေပါက္ပင္ ေက်ာင္း (နိဗၺာန္ေစ်း)၊ ေပါင္းတည္၊ ဇီးကုန္း၊ ဖရဲ၊ ႀကံခင္း၊ ပုတီးကုန္း (မီးသၿဂႋဳလ္စက္)ဖြင့္ပြဲ၊ ဆင္ၿမီႇးဆြဲ၊ ပခုကၠဴ၊ မႏၲေလးတိုင္း စက်င္ၿမိဳ႕မွ တဆင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ ဂန္႔ေဂါ၊ ဟားခါး၊ ဖလန္း၊ ကေလးၿမိဳ႕မ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ ေဟာေျပာရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ၂၅.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ျပည္ၿမိဳ႕သို႔ ထြက္ခြါခဲ့ရသည္။ ယင္းေန႔ ည (၇း၃ဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ေပါင္းတလည္ၿမိဳ႕ စာေပေဟာေျပာပြဲ အခမ္းအနား က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ရာ ၿမိဳ႕ခံမိဘျပည္သူလူထု (၅ဝဝဝ) ေက်ာ္ခန္႔သည္ ေဟာေျပာပြဲစင္ ေဘးတစ္ဖက္ရိွ လမ္းမႀကီးတစ္ခုလံုး ပိတ္ဆို႔သြားသည္အထိ ပရိသတ္မ်ား လာေရာက္အားေပးခဲ့သည္။ 

၂၆.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ ျပည္ၿမိဳ႕ေရႊေပါက္ပင္ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း၌ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့႐ွိသည့္ တေပါင္းလျပည့္ နိဗၺာန္ေစ်းပြဲေတာ္ႀကီးတြင္လည္း နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ အလွဴဒါန ဆိုင္ခန္းတစ္ခု ဖြင့္လွစ္ကာ ေသာက္ေရခြက္(စတီး)၊ ဇလံု(စတီး)၊ ပန္းကန္ျပား(စတီး)၊ လင္ဗန္း(စတီး)မ်ားအျပင္ 2013 Kyaw Thu 1st BreakOut Calendar အပါအဝင္ ပစၥည္းအေရအတြက္ (၅ဝဝ) ေက်ာ္ခန္႔အား မဲေဖာက္လွဴဒါန္းေပးခဲ့ သည္။ ေရႊေပါက္ပင္ဆရာေတာ္ႀကီးထံသို႔လည္း သကၤန္း၊ ထီး၊ ဖိနပ္၊ ေနကထိုင္ႏွင့္ အလွဴေငြက်ပ္ (၃) သိန္းအား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခဲ့သည္။ ဆက္လက္၍ ည (၇းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ဇီးကုန္ၿမိဳ႕ စာေပေဟာ ေျပာပြဲ က်င္းပမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ နာေရးကူညီမႈအသင္း(ရန္ကုန္)မွ အသင္းသား/သူမ်ားတို႔သည္ ညေန (၄းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ ၂၅.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္ၿမိဳ႕ ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈ ဂယက္မ်ားေၾကာင့္ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕တြင္လည္း ၂၆.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ ည (၇းဝဝ) နာရီအခ်ိန္တြင္ က်င္းပမည္ ျဖစ္ေသာ ကၽြန္ေတာ္ (ေက်ာ္သူ)၏ စာေပေဟာေျပာပြဲ အခမ္းအနားၿပီးဆံုးသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္တည္း အၾကမ္းဖက္မႈအဖ်က္လုပ္ငန္းမ်ား စတင္မည္ဟု သတင္းၾကားသိရိွရသည့္အတြက္ ေဒသခံ မိဘျပည္သူ အေပါင္းႏွင့္ ညိႇႏိႈင္း၍ ေဟာေျပာပြဲအစီအစဥ္အား ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရသည္။ 

မိမိတို႔ ထင္ျမင္ထားသည့္အတိုင္း ယင္းညတြင္ ဇီးကုန္းၿမိဳ႕တြင္ ဆူပူအၾကမ္းဖက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ က်န္ရိွေနေသာ ဖရဲ၊ ႀကံခင္း၊ ပုတီးကုန္း၊ ဆင္ၿမီႇးဆြဲ၊ ပခုကၠဴ စသည့္ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေသာ ေဟာေျပာပြဲ အစီအစဥ္ မ်ားအား ကၽြန္ေတာ္သည္ ဆက္လက္ေဟာေျပာျခင္း မျပဳလုပ္ေတာ့ဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရိွ နာေရးကူညီမႈအသင္း (ရန္ကုန္) ႐ံုးခ်ဳပ္တည္ရိွရာသို႔ ၂၇.၃.၂ဝ၁၃ ရက္ေန႔ နံနက္ပိုင္းတြင္ အသင္းသူ/သားမ်ားႏွင့္အတူ ျပန္လည္ထြက္ခြါခဲ့ေတာ့သည္။

အေၾကာင္းမွာ ယခုျဖစ္ေပၚေနေသာ ဆူပူအၾကမ္းဖက္လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ၿမိဳ႕ခံ၊ နယ္ခံ ျပည္သူတို႔မွ စတင္ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ျပင္ပမွသူစိမ္းမ်ား ေဒသအတြင္းသို႔ ရဲတင္းစြာဝင္ေရာက္ ေသြးထိုးလႈံ႔ေဆာ္မႈေၾကာင့္ ၄င္း၊ အစိုးရဌာနဆိုင္ရာမ်ားမွလည္း လက္ရိွအေျခအေနဆိုးႀကီးတြင္ စတိတ္ရိႈးမ်ား၊ ကပြဲသဘင္မ်ား၊ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ားအား တရားဝင္ျပဳလုပ္ခြင့္ ေပးထားျခင္းေသာေၾကာင့္၄င္း၊ စတိတ္ရိႈးမ်ား၊ ကပြဲမ်ား၊ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ားသည္ ၾကည့္ရႈ႕သူအေပါင္းတို႔အား ေသြးၾကြေစျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္ထၾကြေစျခင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ ေသြးမ်ားဆူပြက္ေစျခင္း စသည့္ဦးတည္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ေစျခင္းေၾကာင့္၄င္း ျပႆနာ တစ္စံု တစ္ရာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ပါက ေဒသခံ မိဘျပည္သူတို႔၏ အသက္အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္၊ စားဝတ္ေနေရး စသည့္ ေနာက္ဆက္တြဲ အျဖစ္ဆိုးမ်ားႏွင့္သာ ႀကံဳေတြ႔ရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အၾကမ္းဖက္ဆူပူမႈ မ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ေသာ္ မိတၳီလာမွတဆင့္ ရမည္းသင္း၊ အုတ္ဖို၊ ႀကိဳ႕ပင္ေကာက္၊ ဇီးကုန္း၊ နတ္သလင္း စသျဖင့္ တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္တစ္ၿမိဳ႕ ကူးစက္အၾကမ္းဖက္မႈတို႔ကို စိုးရိမ္ဖြယ္ရာ မ်က္ျမင္ေတြ႔ရိွေန ရသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ အၾကမ္းဖက္ကြန္ယက္ ဆက္ႏြယ္မႈတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္ အစိုးရိမ္ရဆံုး၊ အႏၲရာယ္အႀကီးမားဆံုးေသာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုသို႔ ေရာက္ရိွေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္မိေတာ့သည္။ အကယ္၍မ်ား ဤျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ မိမိႏွင့္မဆိုင္၊ မိမိႏွင့္မပတ္သက္ဟူေသာ အတၱသမားတစ္ေယာက္၏ အတၱဝါဒီခံယူခ်က္ျဖင့္ “ငါဆိုမည့္ပြဲ၊ ငါကမည့္ပြဲ၊ ငါေဟာမည့္ပြဲေတြကို သက္ ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ အာဏာပိုင္ေတြကေတာင္ ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးထားတာဘဲ၊ ပြဲပါမင့္ က်ၿပီးသားဘဲ၊ ေဒသခံေတြ ကလည္း ေတာင္းတေနတာဘဲ… ဒါေၾကာင့္ ငါကေတာ့ ကမွာဘဲ၊ ဆိုမွာဘဲ၊ ေဟာမွာဘဲ” ဟူေသာ စိတ္ဓါတ္ခံယူခ်က္မ်ိဳးျဖင့္ ကျပ၊ ေဟာေျပာ အသံုးခံမည္ဆိုပါက စိုးရိမ္စိတ္ ႀကီးထြားေနၾကေသာ ျပည္သူ လူထုတို႔အား ေစာ္ကားျခင္း (သို႔) အၾကမ္းဖက္လႈပ္ရွားမႈကို အားေပးလႈံ႔ေဆာ္ျခင္းဟူေသာ ႀကံရာပါ တရားခံအျဖစ္ ျမန္မာ့သမိုင္း၏ တရားခံဆိုးထဲတြင္ ပါဝင္သြားေပလိမ့္မည္။ ကမၻာ့အလယ္တြင္လည္း ျမန္မာလူမ်ိဳး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံဟူသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳး၊ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္ ကင္းမဲ့ေသာ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳး၊ မၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးဟူ၍ မ်က္ႏွာငယ္ရေပေတာ့မည္။ ထိုသို႔ အၾကမ္း ဖက္မႈအား အားေပး၊ လံႈ႔ေဆာ္၊ တိုက္တြန္း၊ ပါဝင္လႈပ္ရွားေသာ သူအေပါင္းတို႔သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားတင္မကဘဲ ဘာသာေပါင္းစံုတို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကိုလိုလားေသာ ဘုရားသခင္တို႔အား ေစာ္ကားျခင္းလည္းမည္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ လူမႈေရးပရဟိတ ေဟာေျပာပြဲမ်ားအား ခက္ခက္ခဲခဲ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးထားေသာ ၿမိဳ႕ရြာအသီးသီးတို႔၏ ႀကိဳတင္ဖိတ္ၾကားထားမႈတို႔အား စိတ္မ ေကာင္းစြာျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရး၊ ျမန္မာျပည္သူလူထုအေရးတို႔အတြက္ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကို ေျပာင္း ေရႊ႕မႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ရေတာ့သည္။

ငယ္စဥ္ကေလးဘဝက မိဘ၊ အဘိုးအဘြားတို႔မွ ကေလးငယ္ေလးမ်ားအား ေနာက္ေျပာင္က်ီစယ္ ေဆာ့ကစားခဲ့ေသာ “ေရွ႕ဂၽြမ္းေလးထိုးပါဦး … ေနာက္ဂၽြမ္းေလးထိုးပါဦး … ေမ်ာက္ဖိုးစိန္ေလးေရ” ဟူေသာ ေျမႇာက္ပင့္က်ီစယ္၊ ဆိုခဲ့ေသာ စကားေလးအတိုင္း အႏုပညာရွင္မ်ား၊ စာေပပညာရွင္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ားအေနျဖင့္ ယခုလက္ရိွတိုင္းျပည္အတြက္ စိုးရိမ္ရေသာ အေျခအေနတြင္ ပြဲပါမင့္မ်ား ခြင့္ျပဳသည္ ျဖစ္ေစ၊ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ မိမိတို႔၏ အတၱမ်ားကိုျဖဳတ္၍ အမ်ားအက်ိဳးအား ရည္သန္ေသာ စိတ္ေစတနာ တို႔ျဖင့္ ကိုယ့္မိသားစု၊ ကိုယ့္ရပ္ရြာ၊ ကိုယ့္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ ျပင္ပပေယာဂမ်ား မဝင္ေရာက္ႏိုင္ ရန္အတြက္ စည္းလံုးညီညြတ္စြာ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရန္ႏွင့္ “ေရွ႕ဂၽြမ္းေလးထိုးပါဦး၊ ေနာက္ဂၽြမ္းေလးထိုးပါဦး၊ ေမ်ာက္ဖိုးစိန္ေလးေရ” ဟူ၍ ေခ်ာ့ျမဴတိုင္း မကမိဖို႔ အေရးႀကီးပါေၾကာင္း ပရဟိတစိတ္ထားျဖင့္ အသိေပးႏိႈးေဆာ္လိုက္ပါေတာ့သည္။

Comments