Dee Doe - Articles


ေျမလြတ္ ေျမ႐ုုိင္းတဲ့လား
ဒီးဒုုိး
မတ္လ ၃၊ ၂၀၁၃


တေန႔ က ရြာက သူငယ္ခ်င္းဆီဖုန္းဆက္ၿပီး သာေၾကာင္းမာေၾကာင္းေလး ေမးခဲ့ပါတယ္။

ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းၿဖစ္ေတြ ေၿပာၾကၿပီးေတာ့ လက္ရိွ အေၾကာင္းေလးကို စကားစၿမည္ ေၿပာၾကရင္းက ရြာမွာ လက္ရိွၿဖစ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းေလး တစ္ခုကို သိခဲ့ရတယ္။

စစ္တပ္ က ဗိုလ္မွဴးတေယာက္ က ရြာကိုလာၿပီး ေၿပာတယ္တဲ့ ေကအုိင္ေအ ကို ရြာထဲ အလာမခံ နဲ႕ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ တကယ္လို႔ ရြာအနီးနားတ၀ိုက္မွာ ေကအိုင္ေအ ကို ေတြ႔တယ္ ဆိုရင္ ဒီရြာကို ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ေၿမလြတ္၊ေၿမရိုင္းေပၚ မွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ရြာဆိုၿပီး ရြာကိုေၿပာင္းပလိုက္မယ္ ဆိုဘဲ။

ေတာင္ေပၚသား ေတြမွာ ေတာ့ ဗိုလ္မွဴး အဆင့္မေၿပာနဲ႔ တပ္ၾကပ္ေလာက္ကိုေတာင္ ေတာ္ေတာ္သိ ေတာ္ေတာ္တတ္ လို႔ ထင္ၾကတာ။

ကြ်န္ေတာ္လည္း ဟိုအရင္က အဲလိုဘဲ ထင္တာပါ။ ခုေတာ့ ၀န္ၾကီး အဆင့္ေတာင္ စဥ္းစား ဆင္ၿခင္ ညဏ္ မရိွေသာ၊ ပရမ္းပတာ စကားေၿပာ ၿခိမ္းေၿခာက္တတ္ေသာ၊အမိန္႔ ကို ေ၀ဖန္မပိုင္းၿခားႏိုင္ေသာ စစ္သား လို႔ဘဲ မွတ္ေတာ့တယ္။အဲလိုေၿပာလို႔ စစ္သား အားလံုးကို ဆိုလုိၿခင္းမဟုတ္ပါ။

ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္း မိန္းမ ကေတာ့ တငိုငို တရီရီနဲ႔ေပါ့။

ငါတို႔က ကခ်င္ၿဖစ္လို႔ ဒီလို မတရား အႏိုင္က်င့္ ခံရတာ...ဘာၿဖစ္တယ္ ညာၿဖစ္တယ္ေပါ့။

ကြ်န္ေတာ္လည္း ဘုရားသခင္ဆီမွာ ဆုေတာင္းၿပီး ေနရေအာင္ ဘုရားသခင္သာ အားလံုးကို တတ္ႏိုင္တယ္ အားေပးႏွစ္သိမ့္ေပးခဲ့မိတယ္။

တကယ္ေတာ့ စစ္အာဏာရွင္ လက္ေအာက္နဲ႔ ခုအေရာင္ေၿပာင္း အစိုးရ လက္ထက္မွာ နဂို ဗီစ အာဏာၿပမယ္၊ၿခိမ္းေၿခာက္မယ္၊

ဥပေဒအရ လို႔ ေၿပာမယ္၊ အမိန္႔အရလို႔ ေၿပာၿပီး မသိနားမလည္ သူေကာ သိနားလည္ သူကိုပါမတရားလုပ္တာဟာ အၿမစ္စြဲေနဆဲပါ။

အဲဒီ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ ေအာက္မွာ ကခ်င္တမ်ိဳးတည္း ခံေနရတာ မဟုတ္ ဘူးလို႔ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း မိသားစုကို သိေစခ်င္လိုက္တာ။

သူတို႔မွာလဲ တေန႔ေန႔ ၀မ္းစားရွာနဲ႔ အသက္မေသဖို႔ ရုန္းကန္ေနရေတာ့ ဘယ္မွာ ဘာၿဖစ္ မသိရွာၾကဘူး။

ဘယ္သိႏိုင္ပါ့မလဲ သူတို႔မွာ အဲဒီအေၾကာင္း ကုိ စိတ္၀င္စားဖို႔ အခ်ိန္လဲ ရိွရွာမယ္ မထင္ပါဘူး။

တကယ္ ေတာ့ ဒီအာဏာရွင္ စနစ္ ေအာက္မွာ တိုင္းရင္းသား အားလံုး၊ဘာသာၾကီး အားလံုးဟာ ႏိွပ္စက္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို အနည္းအမ်ား ခံစားၾကရတာပါ။

ကခ်င္လူမ်ိဳးမွ မဟုတ္ပါဘူး ဗမာလူမ်ိဳးနဲ႔ ဗုဒၵဘာသာ လည္း ခြဲၿခား ဆက္ဆံၿခင္းေအာက္ ခံေနၾကရတာပါဘဲ။

ဗမာလူမ်ိဳး ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတြေတာင္ သူတို႔ ထိရင္ မလြယ္ေအာင္ ရက္ရက္စက္စက္ ဆက္ဆံ ခဲ့ၾကတာပါဘဲ။

ဘယ္လို ကမာၻေက်ာ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးက ဘြဲ႔ေတြရၿပီး ဗိုလ္မွဴး အဆင့္တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္တာလဲေတာ့ မသိဘူး

ဘယ္အရာကို ဘယ္လိုေခၚေ၀ၚ သမုတ္တယ္ ဆိုတာေတာင္မသိရွာဘူး။

ၿမန္မာႏိုင္ငံ မွာေန ကခ်င္ၿပည္နယ္မွာ တာ၀န္က်ေပမယ့္ ကခ်င္လူမ်ိဴးေတြရဲ႕ထံုးတမ္း စဥ္လာကို လားလားမွ်မသိတဲ့ အရိုင္းအစိုင္းေတြ နယ္ေတြမွာ လာစုေနတာေတာ့ အမွန္ပါဘဲ။

ဘယ္ပညာတတ္၊ယဥ္ေက်းနားလည္တဲ့ တဦးတေယာက္မွာ နယ္ကို မေရာက္တာ ဟိုးအရင္ ကတည္းက အစိုးရ ၀န္ထမ္းေလာကမွာ ရိွၿပီးသား။

ၿမန္ၿပည္ၿမိဳ႔ေတာ္ေတြမွာ အက်င့္ပ်က္၊ကလန္ကဆန္ လုပ္တဲ့ ၀န္ထမ္းဆို အလုပ္က မထုတ္ဘဲ နယ္ပို႔ လုပ္တာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္ဘဲမဟုတ္လား။

ေၿမလြတ္ဆိုတာ လူေတြ မေနထိုင္တဲ့ ေနရာ ကို ေၿမလြတ္လို႔ ေခၚတယ္။

ေၿမရုိင္းဆိုတာ စိုက္ပ်ိဳးထား ၿခင္း မရိွတဲ့ ေၿမကို ေၿမရုိင္းလို႔ ေခၚပါရဲ႕။

ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြက ရြာတည္ၿပီးေနထုိင္ၾကတယ္ ဆိုမွေတာ့ ေၿမလြတ္လို႔ေခၚမလား။

ကခ်င္လူမ်ိဳးေတြ စိုက္ပ်ိဳးထားတဲ့ စိုက္ခင္းေတြကို ေၿမရိုင္းလို႔ေခၚမလား။

မေန႕တေန႕ ကမွ ထုတ္ၿပန္တဲ့ ဥပေဒအရ ဂရမ္ မရိွလို႔၊ပံုစံ ၁၅ မရိွလို႔ အဲဒီ ေနရာေတြကို ေၿမလြတ္ေၿမရိုင္းလို႔ ေခၚသလား။

အဲဒီေၿမမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘးေတြ အစဥ္အဆင္ ေခါင္းခ်ခဲ့တဲ့ ေနရာပါ။

ဂရမ္တို႔ ပံုစံ ၁၅ တုိ႔ ဆိုတာ ဘယ္ေနမွန္း မသိတဲ့ အခ်ိန္က စလို႔ အဲဒီေၿမေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေနထုိင္ခဲ့ၾကတာပါ။

နည္းနည္းေတာ့ စဥ္းစားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဂရမ္တို႔၊ပံုစံ ၁၅ လား ဘာလား ႏိုင္ငံေတာ္က ထုတ္ၿပန္တယ္ ဆိုရင္လည္း တႏိုင္ငံလံုးမွာ ဘိုးစဥ္ ေဘာင္ဆက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကတာေတြကို သတ္မွတ္ခ်က္ ေတြ ထုတ္ေပးပါလား။

ခုေတာ့ စိတ္မထင္တာနဲ႔ ဥပေဒနဲ႔ ကုိင္ေပါက္၊ အထက္ အမိန္႔ နဲ႕ လုပ္ခ်င္တုိင္းလုပ္ၾကမလို႔လား။

ဂရမ္တို႔ ပံုစံ တို႔ မရိွရင္ ေၿမလြတ္၊ေၿမရိုင္း ၿဖစ္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသစရာပါဘဲ။

ေတာင္ေပၚေဒသမွာေတာ့ ရွင္းပါတယ္..။ဒီေၿမ၊ဒီလယ္ ကို ဘယ္သူ ပိုင္တယ္ ဆိုတာကို ေဘး မ်ိဳးဆက္ေလာက္က စၿပီး ဒီေၿမ၊ဒီလယ္ အေၾကာင္းေၿပာၿပၾကရတယ္။ ေနာက္ပိုၿပီးခုိင္လံုေအာင္ ဒီေၿမရဲ႕ ဘယ္နားမွာေတာ့ ၿဖစ္ ငါတို႔ ေဘးက ဘာအပင္ စိုက္ထားတယ္။ဘယ္နားမွာေတာ့ ဘာေက်ာက္တံုး ၿမဳပ္ထားတယ္၊ ဘယ္အပင္ၾကီးကို ဘယ္ေနရာေလာက္မွာ ဘယ္ႏွခ်က္ခုတ္ထားတယ္ စသည္ၿဖစ္ေၿပာၿပရတယ္။အားလံုးမွန္တယ္ ဆိုရင္ ဒီေၿမကို သူပိုင္တာပါဘဲ။ ဘယ္သူမွ လိုခ်င္တပ္မက္ၿပီး ဖင္ပိတ္ၿငင္းၿပီးေတာ့ ငါဟာလို႔ ေအာ္မေနပါဘူး။

ဒီလိုပါဘဲ လူမေနတဲ့ ကခ်င္ေတာင္ေပၚေတြမွာေတာင္ လူေရာက္ခဲ့တဲ့ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေၿမရုိင္းမဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္း သစ္ပင္ေတြက ေၿပာၿပႏိုင္တယ္။ဥပမာ သစ္ပင္မွာ လူေတြ စိုက္မွ ေပါက္တဲ့ အပင္ဆိုတာရိွတယ္။ေတာထဲမွာ သူအလိုလို ေပါက္တဲ့ အပင္ဆိုတာ က သပ္သပ္ေပ့ါ။ေတာထဲမွာ ေတြ႔တုိင္း သူဟာသူေပါက္ေနတာ ႏိုင္ငံေတာ္ပို္င္တယ္ ဆိုရင္ မွားေနအုန္းမွာပါ။

ဘိုး၊ေဘးေတြ ေတာလိုက္ထြက္တဲ့ အခါ တိုင္း ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ အမွတ္အသားတခု ခု ထားခဲ့ရိွတယ္။

အဲလို အမွတ္အသား ကို တၿခားတေယာက္ေယာက္ ကေတြ႔လို႔ ကေတာ့ ဒီေနရာမွာ ပုိင္တဲ့ သူ ေ၇ာက္ခဲ့တဲ့သူရိွၿပီဆိုၿပီးေတာ့ အဲဒီေနရာမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ပိုင္စိုး ပိုင္ႏွင္း မလုပ္တာ ကခ်င္ေတြရဲ႕ ရိုးရာပါ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ က ၿပည္ေထာင္စုလို႔ ေခၚတဲ့ ၿမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာေနတာၿဖစ္တယ္။

ၿမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း မွာေနလို႔ ၿမန္မာႏိုင္ငံ ဥပေဒကို ေလးစားလိုက္နာရမွာလည္း ၿဖစ္တယ္။

အဲဒီ ဥပေဒကို လည္း တႏိုင္ငံလံုး စိုးမိုးေအာင္နဲ႔ စာ၇ြက္စာတမ္းေတြကို လည္း ရေအာင္ ထုတ္ေပးေစလိုပါတယ္။

ဥပေဒဆိုတာ ၾကီးက ၿပည္သူလူထုကို ဘာဆို ဘာမွ မလုပ္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ မသိနားမလည္ တဲ့ သူေတြကို ထိခုိက္ႏွစ္နာေအာင္ လုပ္တဲ့ ဥပေဒ မၿဖစ္သင့္ဘူး။

သိနားလည္တဲ့ သူေတြကိုလည္း နားလွည့္ ပါးရုိက္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တႏိုင္ငံလုံုးက ေၿမလြတ္ေၿမရိုင္းရိွမယ္ မထင္ပါဘူး။

အဲဒီ ေၿမေတြကို ဥပေဒအရ ပိုင္ဆိုင္ေၾကာင္းေတြ ထုတ္ေပးႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားၿပီး သတ္မွတ္တဲ့ အခြန္ေကာက္ေပါ့။

ကို္ယ္ လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္မွ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးၿပ ဇြတ္ သိမ္းယူတာမ်ိဳး လံုး၀မၿဖစ္သင့္ပါဘူး။

ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္ရင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့ သူ ကုိယ့္ႏိုင္ငံသားေတြလုပ္ပါေစေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ဒီေၿမ ဒီေရေတြဟာ  ကိုယ္ပုိင္တခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။

ၿမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ လူငယ္ေတြရဲ႕ အရင္းအၿမစ္ဘဲၿဖစ္တယ္။

ကိုယ္သားသမီး ေတြကို ခ်စ္တယ္ ဆိုရင္ ဒီေၿမ၊ဒီေရကို ခ်စ္ရမွာပါ။

ဒီေၿမဒီေရေတြ ကို ဥပေဒ အတြင္းကေန တိုင္းတပါးသားေတြ မပိုင္ဆိုင္သြားေအာင္ တန္ဖိုးထားၾကရမွာပါ။

ဒါမွမဟုတ္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူမ်ိဳးေတြ အားလံုး ေၿမလြတ္ ေၿမရုိင္းေတြေပၚမွာဘဲ အိမ္ယာ တည္ေနၾကရအုန္းမွာပါ။

ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဘယ္လူမ်ိဴးေတြက ဒီေၿမကို ငါတို႔၀ယ္ထားၿပီးၿပီ မင္းတို႔ ေနရာေရြ႔ၾက ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္လာအုန္းမွာလား..။

မင္းတို႔ တည္တဲ့ေနရာေတြက ေၿမလြတ္ ေၿမရိုင္းေပၚမွာ လို႔ ဆိုမယ့္ သူရိွလာအုန္းမွာလား။

သ႐ုုပ္ေဖာ္ပန္းခ်ီအား ဤေနရာမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

Comments